לקנות דירה למגורים או לשכור דירה?

לקנות דירה למגורים או לשכור דירה?

Tamir Mandowsky

2 года назад

37,097 Просмотров

Ссылки и html тэги не поддерживаются


Комментарии:

@SY69658
@SY69658 - 05.01.2023 20:42

מה אם פתאום מבטלים לך את החוזה

Ответить
@shirigaiger663
@shirigaiger663 - 07.01.2023 17:49

ולעבור דירה בשכירות לא עולה? ולשלם תיווך לא עולה? ועלויות השכירות לא עולות? ולהתאים את הריהוט כל פעם מחדש לדירה החדשה לא עולה? ואם בעל הדירה פסיכופת?

Ответить
@adarzavadski9636
@adarzavadski9636 - 07.01.2023 19:13

היי תמיר,
ציינת שהתשואה בשוק ההון גבוהה יותר. סביר להניח. אבל, אף אחד בשוק ההון לא יתן לך הלוואה של פי 4 מההון הקיים לך לצורך ההשקעה. מצד שלישי אתה משלם על המשכנתא מאות אלפי שקלים ריבית. ויש עוד משתנים. האם יש מחשבון ייעודי המשווה בין השקעה בשוק ההון להשקעה בנדלן שכוללת גם את המשתנים האלה?

Ответить
@itamarmichaelov9022
@itamarmichaelov9022 - 01.02.2023 13:14

אני חושב שיותר מדוייק שהייתה מדבר על מדד עליית הדיור בישראל ב10-20שנה האחרונות בממוצא ועושה לו השוואה למדד snp500, כרגע זה נראה שאין תקווה לזוגות צעירים לקנות דירה במרכז. וגם אם הם ישכירו המצב לא ישתנה ואף יחמיר ככל שהזמן יעבור.

Ответить
@TomerBenDavid
@TomerBenDavid - 01.02.2023 21:42

הבעיה עם חשבון השקעות שיגיע היום שהממשלה תגיד זוכרים שהיה לכם חשבון השקעות? עכשיו בגלל המצב הכלכלי זה שלי. או לחילופין רוגלה שתדע מה הסיסמא לחשבון השקעות ותמשוך את כל הכסף לחשבון אחר .

Ответить
@yohaigoweta625
@yohaigoweta625 - 20.02.2023 09:27

איכותי ומנומק.
מאוד אהבתי את ההשלכות של לגור לחינם בדירה גדולה מהצורך שלך, כמעט ולא מדברים על זה אף פעם.
יחד עם זאת כמה נק' לזכות נדל''ן שלא נגעת בהם באופן מפתיע-
1. דיברת על המישור הפסיכולוגי, לצערי בארץ למצוא משכיר טוב, לדירה שמתאימה לך, לטווח שיתאים לך, באיזור שמתאים לך קשה כקריעת ים סוף, שמשפחה עם 2 ילדים פעם בשנה/שנתיים עוברת דירה ממקום של אילוץ יש לזה השפעות כלכליות+ נפשיות (בעיקר לילדים).
2. בדרך כלל אתה תשקיע יותר בדירה בבעלותך, מבחינת נוחות, קוסמטיקה וכו', מיותר להסביר למה.
3. החישוב של ה10 אחוז אל מול 3 אחוז תשואה מוטעה, כי הוא לא לוקח בחשבון מינוף במשכנתא.
אם יש לי 250 אלף שקל והם עושים לי 10 אחוז בשנה, הרווחתי 25 אלף (וגם לזה יש להוריד מיסוי של רבע).
אם יש לי 250 אלף לדירה, אני יכול להיות מושקע על מיליון שקלים, שיעשו 3 אחוז ממוצע, כלומר 30 אלף שקלים.

Ответить
@מוטיאימונים
@מוטיאימונים - 28.02.2023 03:50

יש עוד הרבה אפשרויות בנדלן, וגם לעשות רווחים בשנתיים לא חייב עסקאות לאורך זמן ויש הרבה יתרונות לנדלן מניסיון שלי כך שלא ניזון מסיפורים של אחרים, ובוא נסכם את זה ככה שכל מי שקנה מסביבי נכון לעכשיו ערך הנכס שלו עלה כבר במאות אלפים ויש כמה שהגיעו לרווח של מיליון שח אז אני אומר אל תפזיקו לעשות נדלן בצורה נכונה

Ответить
@valerinemanov7823
@valerinemanov7823 - 28.02.2023 17:56

הקשבתי לפרק הזה בפודקאסט ויש כמה נקודות טובות אבל אני חושב שקצת החלטת מראש שיש יותר יתרונות ללשכור דירה והצגת את זה באופן מגמתי והתעלמת מכמה נקודות שכן עולות בחיים האמיתיים:
1. "כמה אנשים אתם כבר מכירים שהעיפו אותם מהדירה?". ובכן, באופן דרמטי וקיצוני? אף אחד, אבל כמה פעמים שמענו על בעל דירה שהחליט למכור אותה ואתה צריך להתפנות מדירה שאהבת תוך שלושה חודשים? או שהילדים של בעל הדירה התחתנו או הביאו ילד וצריכים את הדירה והכסף הוא לא עניין עקרוני? או שמעלים לך סתם ככה את שכר הדירה ב-1000 והלכה למעשה מפנים אותך?

2. יש דברים שקשה או בלתי אפשרי לאמוד בכסף כשקונים דירה לעצמך, הערך הרגשי והנוחות. אני למשל הייתי מת לעשות גינת ירק, שהייתה מסבה לי אושר רב. אבל למה לי להשקיע בבניין של מישהו אחר? ואולי גם יפרקו את הבניין בקרוב ולא מודיעים לי מאינטרס ברור?

3. חוזה לטווח ארוך משנה הוא הגיוני כלכלית, אבל לפעמים גם לא. אתה יכול למצוא את עצמך נעול בחוזה בדירה שאתה כבר לא רוצה בה, ולא גמיש בלצאת ממנה. אולי משהו השתנה בחיים שלך? אולי גילית שממש רועש או שבעל הדירה חרא או שהדירה במצב רע ממה שחשבת? פחות סיכוי שזה יקרה בדירה משלך כי אתה בודק הרבה הרבה יותר טוב מה קורה עם הדירה לפני שאתה קונה, לעומת פעם-פעמיים שאנחנו מסתכלים על הדירה לפני שחותמים.

4. זה אולי בקטנה, אבל בואו נודה באמת- יש הרבה הוצאות של בעל הדירה שאנחנו משלמים או חיים איתן. תיקון קטן פה ושם שאנחנו מתקנים בעצמנו שבעל הדירה לא היה צריך להוציא אבל ישארו בשבילו בזמן שאנחנו נעבור לדירה אחרת שגם בה נעשה את הכל מהתחלה.

Ответить
@yogevmargalit
@yogevmargalit - 18.04.2023 09:53

זה מריח כמו אג'נדה 2030 של האו"ם תחפשו את המשפט הבא בגוגל ותמצאו .."לא יהיה בבעלותך כלום ותהיה מאושר ", בנוסף אנשים שכבר בעלי נכסים פרטיים פוגשים הצעות של "משכנתא חוזרת" הכוונה אל תהיה קבוע מידי קח כסף שהיום שווה ומחר שווה פחות תפנה את המקום תהיה עראי, נווד.. עוד דוגמא בניין מגורים בת"א עם חדר מוצרי חשמל "שיתופי" .. ועוד ועוד..
בקיצ' אני לא מתחבר לעניין הזה בכלל , אני מעדיף להיות הבעלים על הנכס ומוצרי החשמל ומי שירצה להשאיל ממני מוצרים בשמחה ..

Ответить
@borisbo94
@borisbo94 - 22.06.2023 16:10

זה היה יכול להיות מעולה, אם היו דירות לשכירות לטווח רחוק

Ответить
@yairneeman2556
@yairneeman2556 - 20.09.2023 20:36

אבל אם אתה קונה דירה אתה מצמיד את ההון שלך לשוק הדיור.
אם אתה צריך לקנות דירה חדשה במקום אחר, ולמכור את הדירה בשוק יורד, אז אתה גם קונה דירה בשוק יורד.
אז מה הבעיה בזה?

Ответить
@אלימלךרובינשטיין
@אלימלךרובינשטיין - 02.10.2023 00:11

יש הרבה השקעות בנדלן שמקבלים כמעט 15 אחוז לשנה ואני עשיתי את זה כמה פעמים

Ответить
@bb2bb3
@bb2bb3 - 29.12.2023 15:54

מבחינה כלכלית וגמישות שכירות עדיפה על קניה

אבל בארץ יש כמה בעיות עם שכירות והעיקרית בינהם ששוק השכירות לא מוסדר או מורכב רובו מחברות ריט שמשכירות בתים אלא מבעלי דירות פרטיים

ופה יש כמה בעיות:

1)בעלי הדירות מנסים לחסוך כמה שיותר , לדוגמא אם הדירה שלך מרוהטת הם ישימו שמה ריהוט ואיבזור הכי זול שיש
2)הם נוקטים במדיניות של העלאת שכר הדירה בכל חידוש חוזה תוך כדאי ניצול תנאי השוק (לדוגמא אם הריבית עלתה הם יעלו את השכר דירה אפילו אם אין להם משכנתא על הנכס כי כולם עושים ככה)
3)חוזה השכירות הוא בדרך כלל לשנה אחת ככה שקשה להשיג יציבות מבחינת מקום מגורים, כל שנה יש את המתח של מה יעשה בעל הדירה בסיום החוזה
4)בעלי דירות כופים על הדייר את השגעונות שלהם לדוגמא איסור על אחזקת בעלי חיים, איסור על אירוח של חברים, איסור עישון וכו....
5)אי אפשר לעשות יותר מידי שינויים בדירה שכורה ואם עושים שינויים כאלו ההשקעה הולכת לפח שיוצאים מהדירה, לדוגמא אם בדירה יש מזגן לא איכותי ולא ממש שקט
שעדיין עובד, אז לפי בעל הדירה המזגן תקין למרות שחווית השימוש בו היא גרועה ואם זה נתקעים בזמן שבבית בבעלות אפשר לשים את המזגן הכי איכותי

ששוק השכירות בארץ יתנהל כמו שוק השכירות בחו"ל עם מגבלה על העלאת שכר הדירה וחוזי שכירות לטווח של 5-10 שנים או יותר אז קניית דירה לא תהיה האופציה העדיפה

Ответить
@Music-fs9qu
@Music-fs9qu - 02.01.2024 00:29

נו באמת!!!!! 15 דקות אתה מדבר ומדבר ומדבר……ובסוף מתברר שאפילו לך יש דירה!! מה זה פאקינג משנה אם זו דירה להשקעה…או למגורים. אז בסדר… בדירה להשקעה נכנס לך כסף מהשוכר, ומדירה למגורים לא! ו…עדיין…יש לך דירה! במדינת ישראל, כל עוד אתה צעיר אתה יכול להשתעשע עם הרעיון של שכירות. מגיל מסויים, נגיד 40…בטח ובטח 50…אם לא השכלת לרכוש דירה (מה זה משנה…מגורים/השקעה……חיי הזיקנה שלך הולכים להיראות נורא. ואומר את זה מישהו בן 48 (כן..אני כבר זקן) שמעולם לא קנה דירה ומכה על חטא! יש לי הון של 1.3 מיליון, אבל טעות חיי שלא קניתי דירה בצעירותי. לצעירים אני אומר—פשוט קנו דירות! שוק ההון זה רק לתבל

Ответить
@OzShurki
@OzShurki - 15.02.2024 09:18

דיברת על נקודות נכונות ואני מסכים איתן. אבל מה עם התרחיש שמשפחה שוכרת דירה, השקיעה חלק מכספה במניות ובגלל מגפה עולמית שפרצה, שוק ההון קיבל מכה והמשפחה שעבדה קשה בשביל הכסף, הפסידה אותו. פתאום ה 7 אחוז רווח הפך להיות ל 50 אחוז הפסד (במקרה טוב). בהנחה ושוק ההון יציב ואפשר להבטיח לי שהוא יציב, אז בהחלט לשכור דירה היא החלטה נכונה. אחרת, אתה מהמר על הכסף שלך.

Ответить
@moshe3072
@moshe3072 - 15.02.2024 16:11

תמיר היית רוצה להתראיין אצל מיכה סטוק?

Ответить
@salyschweber3858
@salyschweber3858 - 19.02.2024 18:38

הי מה העיצה שלך אם דירת 2 חדרים תהיה בפינוי בינוי ונניח שאקבל 5000 פלוס לשכירות וזה יהיה גג 200000 נאמר ונאמר שכל המשפחה תשקיע 200000 האם כדאי לקנות דירת סטודיו בדיור מוגן ראיתי בחיפה למשל במחירים נמוכים..וככה לא לאבד כסף השכירות ,איזה מיסים יש על דירה 2,ואם אמכור אחכ...הדירה בפינוי בינוי שממתינים במרכז, תודה

Ответить
@ענתשפר
@ענתשפר - 21.02.2024 00:26

אתה צודק בדברים שאמרת,
אבל לא הבאת בחשבון תרחישים שאף אחד לא אוהב לחשוב עליהם
אבל הם קורים וקיימים:
כשמשפחה קונה דירה היא קונה שקט כלכלי מסויים.
מה אם אחד ההורים נפטר או חולה ומשכורת שהייתה איננה עוד?
אלמנה או אלמן וילדים שפתאום צריכים לשלם שכירות ולחיות ממשכורת אחת, לא תמיד גבוהה.
במקרה כזה זה שיש שירה מבדיל בין חיים לחיי עוני.

Ответить
@Noychooz
@Noychooz - 21.02.2024 22:59

הקשבתי ושאלתי את עצמי את השאלות שאתה שואל וזה דווקא חידד לי את זה שאני כן רוצה לקנות דירה. אני ובעלי כנראה לא מייצגים את רוב הדור שלנו, דור ה Y. אפשר להגיד שנולדנו זקנים 😆 שנינו חד משמעית מעדיפים להשתקע באותו מקום ולטפח ולהשקיע בו לאט לאט, בזמן שלנו, תוך כדי שאנחנו משקיעים בתחביבים ובעצמנו.

אני בת 38. התחתנתי עם בעלי לפני כמה חודשים. את העשרים שנה האחרונות השקעתי בפיתוח עצמי והגשמת חלומות. אם זה לטייל בעולם, ללמוד מה שבאמת מעניין אותי באקדמיה (פילוסופיה למשל), לפתח עסק, לעבוד עצמאית ולנהל פרילנסרים, להתנסות בבנייה ומכירה של נכס דיגיטלי ועוד הרבה חלומות קטנים וגדולים. הגמישות והנון קונפירמיזם הם הברירת מחדל שלי. באופן אירוני אך לא מפתיע, זה לגמרי היה בשבילי הדרך הקלה - כמו שעבור רוב בני דורנו, הדרך הקלה היא להגשים את החלומות של ההורים. אותי גידלה מורדת גדולה. אישה שויתרה על זוגיות כדי להגשים את עצמה. אישה שהשקיעה בכל החלומות שלי. הייתי אלופת הארץ בירי בחץ וקשת לנוער, שרתי, רקדתי, ניגנתי, קראתי, כתבתי - אמא שלי השקיעה בכל הכישרונות שלי וההתעקשה שאלך עם הלב ללמוד אמנויות כשחשבתי ללכת עם העדר וללמוד במגמת טכנולוגיות מידע שהייתה אופנתית אז.
אבל החיים כמו החיים, כאמור, לא נותנים מתנות חינם. לימים ואחרי מסעות גילוי שעשיתי - מפעמונים וליווי עסקי צמוד, דרך גמילה מסמים וטיפול אינטנסיבי שקילפו הגנות שהסתירו מניעים עמוקים שכלל לא ידעתי שמנהלים את מערך קבלת ההחלטות שלי מאחורי הקלעים, ועד הגילוי של מי שאני באמת והמוטיבציות שלי באמת - והמסע המתמשך של לקבל את עצמי כמו שאני. אישה יהודייה, ציונית, פשוטה, לא מאד שאפתנית במונחים המקובלים בחברה שלנו, שמעדיפה לחיות בפריפריה ולא במרכז, שפחות משנה לה איפה היא עובדת - יותר חשוב שזה יהיה בצוות ולא לבד, והכי חשוב - בתוך מסגרת - קבועה, יציבה, רפיטטיבית, עם מייקרומנג'מנט שעוזר לי מאד, במשרד, בשעות קבועות. זה מה שחיפשתי כל הזמן - קרקע, יציבות, שורש, מסגרת. לבחור מניה אחת בתצורה של משפחה וצוות לעבור איתו דרך - פחות מעברים, פחות שינויים. אני משתוקקת לקנות בית שיקרקע אותי למקום אחד שבו אוכל לגדול בקצב שלי, להשקיע בקהילה שלי, ללמוד את המקום שאני חיה בו ולהתפתח שם - לתת לקהילה ולא רק לקחת ולהמשיך הלאה למקום הבא.
אני לא מתחברת עם יחסי זבנג וגמרנו. אני מתמסרת עד הסוף וזה נותן לי שקט. כסף פחות מעניין אותי, יודעת. גם כשמכרתי ציורי שמן באירופה פחות עניין אותי הכסף. עשיתי את זה בשביל להכיר תרבויות דרך שיחה עם מאות אנשים שהכניסו אותי לבית שלהם והכירו לי תרבויות חדשות באופן הכי בלתי אמצעי שיש.

האמת שאני בעצמי מתה לכתוב ספר על הדרך שלי כי אני מרגישה שאין כל כך ייצוג שלה בתרבות הישראלית. אני רואה את עצמי כהמשך ישיר של 2000 שנות גלות - בדיוק כמו הערבים, ברור - שבשבילו, לקנות חתיכת קרקע בארץ הקודש זו זכות. האם אני ארוויח מזה יותר בהשוואה להשקעות בבורסה או פחות? בעיניי זה מעליב את המורשת שלי בכלל להעלות את השאלה. המשמעות של לנטוע יתד ממשי ומתמשך לדורות הבאים בקרקע של ארץ ישראל שווה לי הרבה יותר מכסף שבא והולך. מהות ומשמעות, השתייכות, להיות חלק מ, משפחתיות, קהילתיות, יציבות, קביעות, נתינה לקהילה שלי, אלו המוטיבציות שלי.

אני ממש נהנת להקשיב לך ומכבדת ומעריכה אותך ואת הדרך שלך. תודה שחידדת לי את זה שאני רוצה לקנות דירה ודווקא לא בשביל לשבת בסדר פסח ולהתרברב בה - אצלנו לא מדברים על זה :) - אלא דווקא ממניעיי האותנטיים והמנומקים לגמרי.

Ответить
@maichka15
@maichka15 - 22.02.2024 17:44

רק חשוב לציין שהתוכן הזה רלוונטי רק למי שמראש יש לו את היכולת לרכוש נכס להשקעה/למגורים.

Ответить
@dudi6566
@dudi6566 - 23.02.2024 14:18

למשל אם אתם עוברים מפ"ת לאשדוד, אז אפשר להשכיר בפ"ת ולשכור באשדוד...הדירה של 3 החד קטנה עליכם ,אפשר להשכיר ולשכור
אולי אם אין אפשרות לקנות במרכז אז מלכתחילה אפשר לקנות בפריפריה להשכרה (לא לשכוח איכות שוכרים אולי פחות יציבה)

Ответить
@andreisartakov
@andreisartakov - 25.02.2024 10:31

מי שלא קונה דירה עושה את טעות חייו

Ответить
@eliezershmatnik5243
@eliezershmatnik5243 - 29.02.2024 19:56

תודה רבה על ערוץ היו טיוב שלך!!
אני רק שאלה, לגבי הדירה, קבעת לקנות היכן שכדאי ולגור היכן שרוצים, איך מקניית דירה ברחובות (חצי או שליש מחיר) בתל אביב, אוכל לגור היכן שאני רוצה כלומר בתל אביב?

Ответить
@eliezershmatnik5243
@eliezershmatnik5243 - 29.02.2024 19:57

לגבי ההשקעות, מענין מה דעתך בתוך ההשקעות במדדים, לקנות גם מדדים ממונפים, כלומר אמורים להיות פי שלושה ברווח אבל גם פי שלוש בהפסד, והאמן לי שבמשברים האחרונים הניירות הללו צללו לתהומות כמו מטוסי שטוקות גרמנים ורק עכשיו מתחילים לתקן

Ответить
@monyelpatroni4338
@monyelpatroni4338 - 02.03.2024 17:49

תודה על התוכן המעניין.
אני תוהה בעצם אם כך למה יש ברשותך נכס להשקעה? לא עדיף פשוט להשקיע את הכסף הזה בשוק ההון ולצבור את התשואה העודפת עליה דיברת? או שזה חלק מתוכנית פיזור ההשקעות שלך?
תודה!

Ответить
@eitanros
@eitanros - 10.04.2024 13:29

3 אחוז תשואה על ערך הנדל''ן זה מטעה (מה גם שבמינימום זה 5-6 אחוז), כי יש את שכ''ד שאתה חוסך כשאתה גר בדירה משלך, כך שזה נושק ל-10 אחוז בשנה בעשור האחרון. בגדול השקעה בנדל''ן בעשור האחרון , בין אם למגורים או כהשקעה הניבה במרכז הארץ תשואה דומה ל-S&P500 (נטו לאחר מיסים). האם זה יישאר כך בעתיד? לשוטים ניתנה הנבואה, אבל אין אינדיקטורים שמונעים מהעשור הבא להיות דומה לזה שעבר. קצב האוכלוסייה עולה, רמת החיים והתמ''ג עולים, ישנה עליה מוגברת מחו''ל ובכלל רמת השכר עולה. האינדיקטור היחיד שמשפיע על היכולת לרכישת דירה הוא לא המחירים המוחלטים של הדירות ( נומינלית) אלא יכולת ההשתכרות במשק ומס' המשכורות אשר נדרשים לרכישת דירה. ייתכן שמחירי הדירות יעלו ב-10 אחוז בממוצע, אך בשכר יעלה ( תיאורטית לפחות) בעץאותו שיעור. במצב כזה מחירי הדירות הריאליים בעצם יורדים בשיעור האינפלציה במשק. מהצד השני, אני צופה שהכנסה של טכנולוגיות בנייה מתקדמות בשילוב שבירת הבירוקרטיה שהיא רעה חולה יביאו לקיצור משמעותי במשך הבניה ויכיפלו את היצע מס' יח''ד. המדינה צריכה לדאוג לתשתיות תחבורה מתקדמות - רכבת 250 קמ''ש מהירה לדרום, פיתוח ערים חדשות וסבסוד הקרקע (לא אוהב להשתמש במילה הזו כי זה בעצם כסף שמלכתחילה היה שייך לאזרחים ונקלח מהם כמיסים ''טיפשים'' לאורך השנים).

Ответить
@תומרשמחון
@תומרשמחון - 10.04.2024 20:29

אז איזה גיל לדעתך צריך לרכוש דירה לאחר שיש בבעלותך לפחות דירה אחת להשקעה?

Ответить
@leonidvishniakov3810
@leonidvishniakov3810 - 05.05.2024 07:52

מה דעתך על קריפטו?

Ответить
@avilazer
@avilazer - 22.06.2024 16:59

יש לך כמה טעויות יסודיות! נתת דוגמא שמי שרכש דירה והצרכים משתנים חייב למכור בלחץ בשוק יורד. למה בעצם?
יש לך דירה בבעלותך שאינה מתאימה. שכור ותשכיר! עצם ההשקעה בדירה שומר על ערך הכסף!
התשואה אינה רק בשכירות אלא גם בעליית ערך.
תמוה שבתור אדם שחושב רק על כספים, לא לקחת ערך קריטי זה בחשבון.

Ответить
@alexavdeev2086
@alexavdeev2086 - 07.07.2024 17:41

Snp500עשרות , מאות שנים אחורה ?? חח

Ответить
@alexavdeev2086
@alexavdeev2086 - 07.07.2024 17:42

קודם כל הבסיס , כשיש לך בסיס טוב (דירה/בית , עבודה,כסף) רק אז תחשוב על השקעות

Ответить
@שמואלהחתיך-ת3ה
@שמואלהחתיך-ת3ה - 23.07.2024 00:22

לא דובר פה על התשואה על ההון העצמי שמי שיודע לעשות עסקאות טובות יעקוף את תשואות המדדים וודאי בדירה ראשונה שיוכל לקבל 75 אחוז מימון ופטור ממס רכישה

Ответить
@מאורהופעות
@מאורהופעות - 30.07.2024 05:01

תודה
כל פעם מחדש אתה מפתיע אותי בהבעת מה שאני חושב
תודה על התובנות😊

Ответить
@shaigueta9020
@shaigueta9020 - 01.08.2024 23:24

יש כמה נקודות שלא התייחסת אליהן.
אפשר לרכוש דירה עם ריבית קבועה ולא צמודה, זה אננם ייקר יותר אבל לאורך השנים זה כמו שכר דירה קבוע.

דירה בסוף התשלומים היא מקום לגור בו והיא שלך , להבדיל מדירה שכורה שהיא אף פעם לא שלך.

מחירי הדיור עולים ובעקבותיהם מחירי השכירות עולים, אבל להבדיל ממסלול משכנתא שאתה יכול לבחור כקבוע, שכירות יכולה להשתנות ברגע , בהינף יד .

בשכר דירה אתה לא יודע לכמה זמן תהיה בדירה הזאת, אין לך ביטחון בתנאים ובזמן, לעומת משכנתא שמתנהגת באופן די קבוע ואתה יודע בדיוק מה יהיה התשלום בחודש הבא ואם הוא יעלה במה הוא תלוי ובכמה הוא יעלה, חוסר ודאות שאין בשכר דירה.
אני מכיר לא מעט אנשים שבעל הבית שלהם החליט להעלות להם את שכר הדירה ב15% בעוד שהמשכנתא שתלויה בריבית הפריים עלתה בפחות.

מחר חם לך בדירה או שאתה רוצה להתקין כיור נוסף, כמה זה אפשרי בשכירות?

מחר יש נזילה בדירה או בעיות בחשמל של הדירה, אתה תלוי בבעל הדירה ובחוק שמחייב אותו לתקן, מאוד יכול להיות שהור לא רוצה לתקן ואתה נגרר איתו לבתי משפט

Ответить
@user-mz9mq3hd2x
@user-mz9mq3hd2x - 12.08.2024 11:10

יש מיקרים שלשכור דירה זה באמת לזרוק כסף לפח אני מכיר מישהו שכבר 15 שנים שוכר ווילה גדולה במעל 10K לחודש אחרי שנה של שכירות בעל הבית הציע לו לקנות את הביית הזה במיליון 600 הוא לא רצה והמשיך לשכור תבית הזה במשך 15 שנה לפי החישובים שלי במשך כל השנים האלה הוא הוציא לפחות מיליון 800 על השכירות אולי אפילו יותר היום השווי של הבית הזה הוכפל אם אז הוא היה קונה תווילה הוא היה חוסך לפחות 200 אלף ואח"כ למכור תבית הזה ברווח היום אותו בחור מתכוון לעבור דירה והתפשר על בית דו משפחתי ברמה הרבה יותר נמוכה מהווילה שהוא שוכר ב2.5 מליון שקל

Ответить
@נעמירהב-מ7ע
@נעמירהב-מ7ע - 14.08.2024 00:17

כדאי לכם לקרוא מה שאני כותב ! שאתם קונים דירה חפשו דירה באזור שיעלה ויעלה או שיהיה פינוי בינוי וכד או במחיר למשתכן. כל אחד במצב שלו, תשכירו את הדירה או גורו בה. להתחלת החיים היא תעזור לכם להחזיר משכנתא. במקום לזרוק כסף לפח. כעבור 8-9 שנים, תרצו לעבור דירה או לשדרג דירה נכון? יופי לבנתיים בשנים הראשונות להתקמצן!!! אין להוציא כסף על מותרות לנסות לחסוך כמה שיותר! לא בילויים ומסעדות. מקסימום לקנות פלאפל ללכת עם האישה לפארק או לים לאכול ... פשוט לעבוד ולחסוך. לבנתיים חסכנו 8-9 שנים וערך הדירה עלה ועלה. כעת הדירה שווה עוד 800-900 אלף. למכור אותה ולחפש דירה או 2 דירות
ואז לקנות 2 דירות לשלם מהכסף של הדירה + חסכונות חלק פה חלק פה
ואז היתרה לקחת משכנתא

ואתה כעת בעל 2 דירות
1 למגורים
2. להשקעה- השוכר משלם את המשכנתה
אחרי 6 שנים תבחן מה תעשה
למכור במינוף לקנות עוד 2 דירות
או שהתנהלת טוב חסכת
תקנה עוד.
מימילא הבנק משלם..
אתה משלם מעט בחודש
השכירות עוזרת לך בעליית ערך.
בהצלחה!!!
תוסיפו תפילה כל יום יהיה לכם הצלחה גדולה

Ответить
@zevik84
@zevik84 - 20.09.2024 00:04

לגבי שוק ההון, לגבי האמרה שכניסות קצרות זאת שגיאה, מאוד לא מסכים. מי שיודע לסחור, מצליח להרוויח בכניסות ויציאות קצרות. צריך לדעת לעשות את זה. לגבי נדל"ן מסכים לגמרי.

Ответить
@vorenv
@vorenv - 22.09.2024 16:58

מה לגבי עסקאות פליפ שהן לטווח קצר?
יש לך דירה להשקעה, אתה לא תחשוב על למכור אותה ולקנות אחרת להשקעה כדי להגדיל הון?
או שבכלל המטרה שלך היא עסקה מניבה תשואה פירותית והכנסה פסיבית?

Ответить
@שובליז
@שובליז - 30.10.2024 15:45

בהחלט מידע חשוב וכיף לשמוע אותך
אבל הסירטון ערוך גרוע מלא קאטים

Ответить
@gonenlevy722
@gonenlevy722 - 07.11.2024 23:58

שמע יכול להיות שאמרת דברי טעם, אבל החיתוך של המילים כל שניה מוציא מהדעת והשינוי זוויות הקיצוני הזה גם מושך כלכך הרבה תצומת לב מיותרת שלא כיף לצפות בסרטון

Ответить
@avishaul4589
@avishaul4589 - 15.12.2024 20:38

אני לא מצליח להבין איך להשכיר דירה יותר טוב מלקנות דירה, אני משלם משכנתא על דירה 5 חדרים 2500₪ וחברים שלנו משלמים שכירות על דירה כזאת באותו הבניין 5000₪ , אישתו נכנסה להריון ועזבה את העבודה, לא היה להם מספיק כסף לשכירות וגם לכל השאר וכמעט בעל הדירה רצה לזרוק אותם אז הם לקחו הלוואות שעכשיו ששניהם עובדים הם צריכים לשלם שכירות פלוס הלוואה אז איך בדיוק לשכור דירה יותר טוב? הדירה שלי עלתה לפני 10 שני 800000₪ ועכשיו אני יכול למכור אותה בקלות ב1600000

Ответить
@Ha-Socher
@Ha-Socher - 17.12.2024 06:44

צודק בכל מילה

Ответить
@DimaShinder
@DimaShinder - 23.12.2024 21:54

קשה להתווכח עם מה שנאמר פה

Ответить
@vladimirp8942
@vladimirp8942 - 29.12.2024 21:54

אתה לא חייב למכור את הדירה אם אתה צריך לעבור למקום אחר אתה פשוט יכול להשכיר אותה

Ответить
@אוריאלברהום
@אוריאלברהום - 07.01.2025 15:52

מי אתה ולמה לא הכרתי אותך עד היום

Ответить
@elyasafco1
@elyasafco1 - 10.01.2025 12:21

בשכונה שבה אנו גרים אין דירות להשכרה שיתאימו לנו עוד כמה שנים. ההיצע הוא קטן. ולעומת זאת, ישנן דירות שניתן לקנות.
מה אתה ממליץ?

Ответить
@eliashivzilbershatz2002
@eliashivzilbershatz2002 - 11.01.2025 20:06

אם יש עסקה טובה למה לא?
2500 זה זול גם לשכירות, אבל כשמדברים על שוק הנדל"ן של היום שמשכנתאות על דירות ראויות שתרצה לגדל בהן משפחה, במידה ולקחת 75 אחוז משכנתא תשלם קרוב לכפול ממחיר השכירות שלה, אז תעשה את החשבון מה כדאי ולמה

Ответить
@Seth6000
@Seth6000 - 18.01.2025 18:54

"בשנות ה-2000 ערך הנדל"ן ירד" פרופ' ירון זליכה לא עובד עלינו

Ответить
@MottiCohen
@MottiCohen - 03.02.2025 04:17

לקנות דירה להשכיר אותה ואז להשכיר איפה שרוצים ולהוסיף כסף בהתאם לאזור

Ответить
@giladshaked131
@giladshaked131 - 01.03.2025 02:53

אני אומר לך כמי שמבין טוב ממך בלא מעט - ולא ניכנס איך ואני לא אומר כהמלצה אלה כחובה תקנו דירה - זה לא אומר דירה סופר יקרה אבל תדאגו שתיהיה לכם דירה - סוף פסוק .

Ответить